söndag 18 mars 2012

Kinaresan bakformar




Tjipp! Tänkte att jag skulle visa er lite bilder från Kinaresan. Vi börjar med ett ställe där jag köpte in bakformar och lite annat bra för köket. Jag valde jag och ångrade och vände och vred. Lite läskigt är det ju att våga. Den här gången var Nick med. Nick är Kines och jobbar på ett företag som hjälper mig att exportera grejerna. Det var himla smidigt och lyxigt med någon som kan tolka. De andra dagarna fick jag klara mig utan tolk. Jag hade med datorn och skrev in priser i datorn och räknade. Det blev några lådor.

5 kommentarer:

  1. Men oj vad spännande och följa med bakom kulisserna! :)

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem!

    Ska bli spännande att se dina fynd när de når svensk hamn. Skönt att ha med en assistent och tolk. Alltid smidigare.
    Snart är det dags för mig, åker på onsdag. Men jag fokuserar på keramiken men blir det tid över ska jag också försöka fynda lite annat också.

    Tack för ditt mail förresten, ska ringa efter offerter i morgon från olika bolag tänkte jag. Med det bolag jag fick tilldelat förra gången var det också massa strul så de vill jag inte använda mig av igen.

    Jag får kika förbi grottan när jag kommer hem, är nyfiken på dina alster. Tipsade förresten en väninna om din blogg idag då hon sökte efter betongbord!

    SvaraRadera
  3. Annixen: Kul att du gillar! Det kommer mer.
    Jessica: Lycka till på resan! Så är du så välkommen förbi när du kommer hem,

    SvaraRadera
  4. Tackar! Ska göra det.

    Förresten, vart fick du tag på din assistent? Vad debiterade hon?
    Iof sig har jag koll på flera lokala marknader runt Peking och kan ju hanka mig fram hjälpligt med min kinesiska men det där med att skeppa hem... Kan ju vara smidigt ifall någon annan har full koll och kan hjälpa en.

    Jag har börjat "lagga in mig" genom att lägga mig tidigt och idag vaknade jag av mig själv kl 03:20! Gött. ;-)

    Det har nog inte sjunkit in än att det är idag jag åker... Först en anställningsintervju kl 09!

    Fullt upp! ;-)

    SvaraRadera
  5. Nej nej assistent har jag inte. Det vore nåt! Maila mig om du har frågor.

    SvaraRadera

Åh, jag blir så glad om du kommenterar. Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...