fredag 6 januari 2012

Kylan är här




Det har blivit kallt här i Stockholm. Jag skrek högt av lycka i förrgår när det snöade. Tyvärr är det inte mycket snö kvar. Nu ska det vara kallt ett tag framöver. Så även om inte snön visar sig kan det kanske bli skridskoisar. 

Min lägenhet har visst inte van sig vid kylan. Här inne är det kallt som bara den. Packar in mig i filt och tofflor här framför datorn. Min tekanna är fin men i tunt tunt glas från Granit men gör att mitt te blir kallt för fort. Funderar på att slå till på en sån här i gjutjärn också från Granit. Hittade den hos Emsedge. Men mest av allt ångrar mig att jag inte slog till på den här fina fina fina röda kannan när jag var i Tokyo i november. Den var inte så dyr heller. Får se till att åka dit igen helt enkelt.

Bilden är scannad från en tidning jag köpte där. Den kommer ni få se mer ur.

5 kommentarer:

  1. Här har vi både snö och minusgrader! Men vet du vad vi inte har...

    Någon som vill gjuta en måttbeställd skiva till min arbetsbänk bredvid den öppna spisen :) Gör du måttbeställda skivor med runda hörn?

    SvaraRadera
  2. Du får prova en hederlig tehuva till din tekanna!

    Vill du att jag fotar mammas lampa igen i dagsljus och mailar bilden?
    vi har ju likadan kamera så det borde inte bli alltför dåligt.

    SvaraRadera
  3. Knaada: Härligt för er med snö!!! Tyvärr gör jag inte bara skivor. Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig! Och om du vill ha bord är du mer än välkommen!!

    Aurora: Ja det vore ju ursnällt! Kanske är det lite mer ljus ute nu.

    SvaraRadera
  4. Tack för svar :) Då vet jag iallafall precis var jag vänder mig när behovet för ett bord dyker upp.

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  5. Visst är det fint med det där lilla snötäcket?! Det blir verkligen så mycket ljusare... Gissa om jag känner igen mig i att det är kallt vid datorn? Jag sitter insvept i en tjock schal och har ullstrumpor på :)

    Roligt att du hittade in till oss!

    SvaraRadera

Åh, jag blir så glad om du kommenterar. Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...